Refresh & Feel good…TIPS:begin niet gelijk met een streng dieet of sportregiem

2020-01-03T12:27:43+01:00

Januari 2020! Refresh & Feel good!

De verleiding ligt op de loer…De feestdagen zijn achter de rug met de gebruikelijke etentjes, feestjes, oliebollen en champagne. Misschien wat minder gesport etcetc..

TIP: begin niet gelijk met een streng dieet of sportregiem

Een nieuw jaar is het perfecte begin van een healthy lifestyle. Waarschijnlijk heb je al een lijstje met de dingen die je graag zou willen veranderen aan je leefstijl. Gezonder eten, meer sporten, vaker ontspannen, meer balans tussen werk en gezin.

Helemaal SUPER en wij zeggen: go for it!

Of nieuwjaars voornemens werken? Natuurlijk, zolang jij het op jouw manier doet, werkt het altijd. Wat wij je uit ervaring kunnen geven is, dat het beter is om de veranderingen langzaam door te voeren en je te focussen op 1, 2 doelstellingen tegelijkertijd. EN! iedere dag stil te staan bij datgene wat ‘goed’ is.

GEEF JEZELF DAGELIJKS EEN COMPLIMENT

Afvallen, IN SHAPE zijn en blijven? Dit moet je doen.

Wat moet je doen om een paar kilo af te vallen, of om je buik wat platter te krijgen, strakker en lekkerder in je vel te zitten? Herkenbaar, vraag jij je dit ook af. Heb je al meerdere pogingen gedaan, maar kun je het niet volhouden, of past het niet in je dagelijkse leven? Er is eindeloos veel aanbod en allemaal met de belofte dit is HET! Dit is de manier om af te vallen etcetera….. En ze hebben allemaal gelijk. Een ander eetpatroon, het volgen van een dieet, meedoen met een trainingsprogramma, het werkt allemaal! Maar hoe kun je dit resultaat blijvend behouden? 4 tips om voor altijd IN SHAPE te zijn:

TIP 1

Je hebt een helder beeld nodig. Dit word snel overgeslagen, maar is essentieel voor het behalen en volhouden van alles wat je maar wilt bereiken in je leven. Sluit je ogen en beeld jezelf in hoe het is als je je doel bereikt. Hoe voelt dit, wat doe je, waar ben je, met wie, hoe ziet je leven eruit? Beeld je dit in. Ja, echt! Dit hoeft niet veel tijd te kosten. Schrijf voor jezelf een paar woorden op, of belangrijke zinnen, plak een paar plaatjes erbij. VISUALISEER! Hang het zichtbaar op, dit helpt je er dagelijkse aan te herinneren waar je het voor doet.

Tip 2:

Geef jezelf complimenten. In onze lifeguide besteden we ook aandacht aan hormonen. Dopamine bijvoorbeeld, verantwoordelijk voor drive en wilskracht. je stimuleert dopamine door doelen te behalen en hier trots op te zijn. 5 kilo afvallen? Dat is een mooi doel voor een langere termijn (1 maand). Stap 1: VISUALISEER, zie tip 1 en hang dit zichtbaar op. Je eerste doel bereikt! Stap 2: maak een boodschappenlijstje met gezonde producten. Doel bereikt.

Geef jezelf kleine doelen om te bereiken, in plaats van hoge verwachtingen, waarmee jij jezelf saboteert.

Tip 3:

Stop niet omdat je een dag, dagen, week, of maand geen zin hebt. Je hoeft ook helemaal niet altijd zin te hebben. Dit is ook het grote verschil bij de Bad Ass Babes Club. Je mag het steeds weer opnieuw doen en wij zijn er om je te supporten.

Als jij je work-out een keertje – of een paar keer mist:-), je hebt het hele weekend ijs, pizza, patat, cocktails gedronken, of je kids werken niet mee, je collega’s zijn negatief enz. Er zijn zoveel dingen waardoor jij je kan laten beïnvloeden, of waarmee jij jezelf een schuldgevoel kan aanpraten. NIET DOEN! Het gebeurt, is heel normaal en helemaal geen reden om te stoppen. Jij kan iedere dag, ieder moment de keuze maken en gewoon doorgaan.

Tip 4:

Afvallen, IN SHAPE zijn en blijven?! Bovenstaande tips helpen je om een positieve mindset te creëren. MINDSET is de sleutel!  Tip 4 is om je work-outs regelmatig te veranderen. Jezelf blijvend uitdagen zorgt voor RESULTAAT en op deze manier blijf je ook enthousiast. Als LIFETIME member van de Bad Ass Babes Club, krijg je van ons iedere week nieuwe work-outs, een challenge of weekschema, je hoeft het alleen maar te doen:-). Bijvoorbeeld een week waarbij we ons helemaal richten op de benen, of de buik, deze 2 zijn geliefd……

Andere manieren waarop jij kan variëren is het tijdstip waarop je traint veranderen, de oefeningen op een langzaam tempo uitvoeren, combinaties maken met yoga ( Bad Ass Yoga) of trainen met de resistance bands, waarmee je squat ineens heel anders voelt. Genoeg ideeën om jou te inspireren babe.

Leave A Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.