Bad Ass *winter* Fit?!

2018-11-20T12:11:39+02:00

Ga jij voor Bad Ass *winter* fit?  Of parkeer jij je ‘summerbody’ even tot het voorjaar? Babes de tijd van pepernoten, zoete lekkernijen, knus bankhangen, koude winterdagen, kerstdineetjes en oliebollen komt eraan. Kortom de verleiding om je work-outs te skippen is groot en om niet 1, 2, maar 3 handjes pepernoten (met chocola:-) te nemen en we beginnen in januari wel weer met de goede voornemens??!!

Stel je nou eens voor dat het gewoon allebei kan. Lekker die pepernoten eten en ook fit en in shape blijven? Zeg je dan: YES! 

Hoe doen wij dat:

Bad Ass winterfit tips:

Volg je eigen Flow. 

Het is prima om het tijdens de wintermaanden een ander work-out schema aan te houden. Misschien heb je wel meer behoefte aan het beoefenen van yoga om je lichaam flexibel te houden. Wist je dat je al met het doen van 10 minuten yoga per dag, zoals de zonnegroet, binnen een week enorme verschillen merkt. Je wordt energiek wakker, je bent minder stijf, je voelt je relaxter en bovendien houdt het je lichaam fit.

Ook kun je stretch en relax oefeningen aan het eind van de dag. Een goede nachtrust = een fit lichaam en geest.

Bad Ass Quikies!

Mocht je echt geen zin hebben om de deur uit te gaan. Hardlopen in de regen = NOT COOL! Ben je al een paar weken niet naar de gym of je groepsles geweest….shame shame:-). Start gewoon thuis!

Kom op, waarom niet? At-home Bad Ass winterfit Y E S! Een total body work-out kun je ook thuis doen. Verander je woonkamer, inloopkamer, zolder of garage tot een mini-gym. Je hebt trouwens niet veel nodig. JEZELF, een matje, flesje water, een timer, muziek en evt extra: kettlebell, dummbles of résistance bands.

Bad Ass Quickies noemen wij het. Korte, krachtige work-outs die thuis kan doen. Check deze video en doe mee!

Daily routines:

We zetten nog een aantal ‘daily winter routines” op een rijtje om fit te blijven.

  • neem extra vitamines. Bijvoorbeeld vitamine D. Vitamine D heeft veel voordelen voor je gezondheid en humeur, neem extra tijdens de winter
  • gebruik verwarmende kruiden, zoals bijvoorbeeld: kaneel, gember, anijs, cajunkruiden, of kurkuma. Een pittige kruidenthee verwarmt je lichaam en boost je energieniveau.
  • chill en relax
  • maak een lijstje met alle dingen die je het afgelopen jaar gedaan en hebt bereikt. Waar ben je trots op?
  • maak een *wishlist* voor het komende jaar. Waar gaan je hart sneller van kloppen?
  • enjoy the winter

Doe je met ons mee?

Leave A Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.