After Holiday DIP?!

2018-09-07T16:18:36+02:00

After vakantie dip?! Tips om deze te voorkomen.

De zomermaanden zijn bijna voorbij, de vakantie zit erop. Het dagelijkse leven begint weer met alles erop en eraan. Je kent het vast wel: het huishouden doen, werken, de kinderen weer naar school, sporten, afspreken met vriendinnen. Drukdrukdrukdrukdruk. Het zijn al die dagelijkse beslommeringen. Daar ga je weer! Je hebt weinig tijd en bent behoorlijk stressvol, terwijl je júist tijdens de zomervakantie met jezelf had afgesproken om vanaf nu ‘écht’ meer tijd voor jezelf vrij te maken.

Vaker te gaan sporten, gezond te eten, je wilt lekker in je vel zitten. En ook: meer relaxen. Dit voelde in de vakantie ook zo goed, weet je nog.

Maar… Al na een paar dagen, of hooguit weken, is dit gevoel compleet verdwenen. Die nevermind stemming, ja, die heb je ergens achtergelaten op het strand. Je leven is nu allesbehalve relaxt.

Tja! Natuurlijk is alles op vakantie anders. Je bent vrij! Je hoeft niet naar je werk, de hele dag te rennen en te vliegen. Het is nou eenmaal niet anders… Of toch WEL?! Slechts een kleine meerderheid van de Nederlanders gaat na de zomervakantie met plezier naar zijn werk. 46 procent zelfs met tegenzin, zo blijkt uit onderzoek. Het effect van een vakantie verdwijnt na drie tot vijf weken. Herken jij dat ook?

Ga je met tegenzin naar je werk? Leveren die dagelijkse handelingen je weinig energie op, maar maken ze je juist moe, futloos of zelfs depressies?Ik weet zeker dat veel mensen na hun vakantie in een lichte, of heftige vorm last hebben van dit gevoel. Het is de after holiday-dip!

Zoals je weet, deel ik graag een paar tips met jou.

1) Beweeg dagelijks 

Dagelijks bewegen met is niet alleen goed voor je gezondheid, maar ook voor je humeur. Een blokje om tijdens je lunchbreak bijvoorbeeld, of na het avondeten. Frisse lucht, zonlicht, beweging is het recept voor een goed humeur en dagelijkse ontspanning.

2) Een vraag; Wat is het verschil met vakantie of als je vrij bent?

Natuurlijk is je leven tijdens een vakantie anders, en vaak ook veel relaxter, dat klopt. Maar wat doe jij nog meer anders op vakantie of als je vrij bent? Iets wat je normaal niet doet, of waar je jezelf geen tijd voor gunt. Neem het simpele voorbeeld van een boek lezen. Regelmatig hoor ik vrouwen vertellen over de dingen die ze tijdens hun vakantie wel doen, maar eenmaal weer in die dagelijkse routine, verdwijnen die dingen als sneeuw voor de zon. Wat dacht je van de qualitytime met je gezin of vrienden? Mensen van wie je houdt om je heen hebben, geeft energie. Of misschien de wandeltochten door de bergen waarbij je kunt genieten van de natuur. En wat dacht je van jezelf laten overhalen voor een Bad Ass ritje op de bananenboot, waardoor je alle zorgen loslaat en de grootste lol hebt.

3) Ruim het op.

Zijn er dingen, dagelijkse taken of bezigheden die jou niks opleveren? Vraag je dan eens af: wat voor nut heeft het en waarom doe je dit? Kleine hint :-): hoe vaak laat jij je meeslepen in de negativiteit van collega’s, social media, nieuws, vrienden of andere dingen? Ik heb het hier niet alleen over het huis stofzuigen! Negatieve gedachtes van jezelf of anderen kosten veel energie. Ruim het op en focus op datgene waar je energie van krijgt.

4) Give Yourself a break

Net terug van vakantie en jezelf dan een break geven? Ontstressen? Jazeker! Een break van het ‘moeten’, ‘meer’, ‘beter’ of ‘perfect’ willen doen. Heb jij met jezelf afgesproken dat je het na de vakantie helemaal anders gaat aanpakken? Op dieet gaat, 3 keer per week sport, een cursus volgt, elk weekend je familie bezoekt, je werk op tijd afmaakt en je huis opruimt et cetera, et cetera. Pak je na de vakanties het echt helemaal anders aan?!

Er hoeft maar 1 dingetje mis te gaan, of waar je niet aan toe komt en je bent terug bij af. Geef jezelf een break en stel niet te hoge eisen aan jezelf. 1 ding tegelijk is meer dan genoeg om te beginnen. Ik ben een voorstander van veranderingen die je langdurig kunt volhouden, in plaats van een tijdelijke quick fix.

Deze 4 tips krijg je alvast, maar ik heb nog meer! Want het nieuwe (online) programma; 21 days Sculpt your body & Slim you mind, gaat jou nog verder helpen met je after holiday-dip.

Je bent er voor altijd vanaf en je voelt je energiek, meer in balans, net zo ontspannen en relaxt als tijdens je vakantie.

In het programma neem ik je 21 dagen mee en ben ik jouw personal coach. Iedere dag krijg je van mij een kleine opdracht, tip, motivatie of work-out. De work-outs in dit programma zijn een combinatie van hiit, core en yoga, geschikt voor zowel beginners als gevorderden.

21 days Sculpt your body & Slim your mind

Fit en Energiek in 3 weken

Loading...

Leave A Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.